prace własne
dorobek różny i wszelaki, ale głównie naukowy
mariusz wszołek
info

zbieram w tym miejscu dotychczasowy dorobek publikacyjno-redakcyjny - może komuś przydadzą się te teksty w formie wolnego dostępu, a może też i nie (kto wie). mnie się przyda pewna systematyzacja dotychczasowych dokonań. czasem dobrze stanąć obok i złapać oddech. dobrze też zobaczyć, że niektórych rzeczy można było nie publikować!


do pobrania
CV

podziel się

adnotacja
magazynowa
  • profil google scholar: link
  • profil researchgate: link
  • profil academia: link
  • orcid: link

redakcja
  1. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., 2019 (red.) Projektowanie komunikacji 2, Libron, Wrocław
  2. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., 2019 (red.) Badanie komunikacji 2, Libron, Wrocław
  3. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., 2018 (red.) Badanie komunikacji 1, Libron, Wrocław
  4. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., 2018 (red.) Projektowanie komunikacji 1, Libron, Wrocław
  5. [link] Wszołek M., 2017. (red.) Teorie Komunikacji i Mediów 10, Libron
  6. [link] Wszołek M., 2017. (red.) Manual - reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji, Libron, Wrocław
  7. [link] Wszołek M., 2018. (red.) Manual — Communication Design: Antologia, Libron, Wrocław
  8. [link] Brown T., 2016, Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność (II wydanie)., Libron, (redakcja naukowa: Wszołek M., Grech M.), Tłumaczenie: Marta Hoffner
  9. [link] Aicher O., 2016, Świat jako projekt., Libron (redakcja naukowa (Wszołek M., Siemes A.), Tłumaczenie: Renata Darda-Staab, Irena Dębek
  10. [link] Wszołek M., Graszewicz M. (red.), Teorie Komunikacji i Mediów 9., Libron 2016
  11. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., (red.) Communication Design: badanie i projektowanie komunikacji 6., Libron 2017
  12. [link] Wszołek M., Grech M., Siemes A., (red.) Communication Design: badanie i projektowanie komunikacji 5., Libron 2016
  13. [link] Wszołek M., (red.) Communication design: badanie i projektowanie komunikacji 3., Libron, 2014
  14. [link] Wszołek M., (red.) Komunikacje w rozmowie 3. Libron, 2015
  15. [link] Wszołek M., (red.) Komunikacje w rozmowie 2. Libron, 2013
  16. [link] Wszołek M., (red.) Komunikacje w rozmowie 1. Libron 2012

monografie jedno- i wieloautorskie
  1. [link] Wszołek M., Gondek-Grodkiewicz A., Ciesielska M., Sowa K., 2017, Katalog prac studentów 2012-2016, wydawnictwo SWPS
  2. [link] Wszołek M., 2016, Reklama - perspektywa empiryczna, Libron
  3. [link] Wszołek M., 2015, Reklama - operacjonalizacja pojęcia, Libron
  4. [link] Wszołek M., Fleischer M., Siemes A., Grech m., Bednorz M., 2012, Style życia w komunikacji – komunikacyjna stratyfikacja społeczeństwa polskiego. Libron
  5. [link] Wszołek M., Fleischer M., Siemes A., Grech M., Bednorz M., Fąka P., Jankowska K., 2011, Słownik Polszczyzny Rzeczywistej, siłą rzeczy fragment. Wydawnictwo naukowe primum verbum

artykuły i rozdziały w książkach
  1. [link] Wszołek, M. (2019). Do czego służą opakowania–dwa wymiary funkcji w projektowaniu opakowań. Studia Ekonomiczne, 380, 140-160.

  2. [link] Wszołek, M. (2019).Dwa wymiary funkcji w projektowaniu opakowań. Badanie komunikacji 2, 107–138.

  3. [link] Wszołek M., 2018, Publiczność vs. Grupa Odniesienia w nauce o komunikacji [w:] Projektowanie komunikacji (red.) Wszołek M., Libron 1.

  4. [link] Wszołek M., 2018, Strategie akcelerujące pracę kreatywną [w:] Dyskurs artystyczny (red.) Habrajska G., Primum Verbum

  5. [link] Wszołek M., 2018, Systemowa Mechanika Zmiany — innowacja i postęp w świetle nauki o komunikacji [w:] Dziennikarstwo i Media 8

  6. [link] Wszołek M., 2018, Systemowa Mechanika Zmiany — innowacja i postęp w świetle nauki o komunikacji [w:] Parafrazowanie w dyskursie artystycznym (red.) Habrajska G. Primum Verbum 

  7. [link] Wszołek M., 2018, Innowacja, postęp w kontekście projektowania komunikacji [w:] Kultura-Historia-Globalizacja

  8. [link] Wszołek M., 2017, Reklama a Corporate Identity — rola reklamy w procesie konstruowania się wizerunku organizacji [w:] Forum Lingwistyczna (red.) Loewe I., Katowice

  9. [link] Wszołek M., 2017, Genesys is skynet — przemyślenia o współczesnym projektowaniu [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 10 (red.) Wszołek M., Libron

  10. [link] Wszołek M., 2017, Styl życia w komunikacji społeczeństwa [w:] Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ISSN 2083-8611

  11. [link] Wszołek M., Moszczyński M., Mackiewicz P., 2017, Wpływ barwy i etykiety opakowań na postrzeganie produktu – wyniki badań empirycznych [w:] Communication Design: Badanie i projektowanie komunikacji 6 (red.) Wszołek M., Siemes A., Grech M., Libron, 77-123

  12. [link] Wszołek M., 2017, Dyferencje rynkowe w reklamie - wyniki badań [w:] Manual - reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji (red.) Wszołek M., Libron, 189-242

  13. [link] Wszołek M., 2017, Reklama - polityka komunikacyjna [w:] Manual - reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji (red.) Wszołek M., Libron,

  14. [link] Wszołek M., 2017, Jak wpadać na pomysły - strategie akcelerujące pracę kreatywną [w:] Manual - reklama. Podręcznik z zakresu projektowania komunikacji (red.) Wszołek M., Libron, s. 269-292

  15. [link] Wszołek M., 2016 Obraz pojęcia reklamy w komunikacjach- wyniki badań [w:] Dziennikarstwo i Media 7 (red.) Borkowski I., Wrocław

  16. [link] Wszołek M., 2016, O dwóch dyskursach mówienia o reklamie [w:] Communication Design: Badanie i Projektowanie Komunikacji 5 (red.) Wszołek M., Grech M., Siemes A., Wrocław, Libron, s. 43—56

  17. [link] Wszołek M., Grech M., 2016, Komentarz do wydania II Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność [w:] Zmiana Przez Design: jak design thinking zmienia organizacje i wpływa na innowacyjność, Brown T., Wrocław, Libron, s. 11—20

  18. [link] Wszołek M., 2016, O dwóch dyskursach mówienia o reklamie, [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 8 (red.) Graszewicz M., Atut, s. 19—32

  19. [link] Wszołek M., 2016, Funkcjonalna i strukturalna typologia reklamy [w:] Strategie twórcze w działaniu, (red.) Habrajska G., Ślósarska J., Łódź, Primum Verbum, s. 64-85

  20. [link] Wszołek M., 2016, Dyskursywne funkcjonały wizualne, [w:] komunikatywizm i przyszłość nauki XXI wieku (red.) Habrajska G., Primum Verbum, s. 373-393

  21. [link] Wszołek M., 2015, Moszczyński K., Algorytmizacja procesów projektowych [w:] Communication Design: badanie i projektowanie komunikacji 4 (red.) Grech M., Kraków, Libron, 2015, s. 173-195

  22. [link] Wszołek M., 2015, Konstrukcja wizerunku płci w reklamie lat 20., 30., 40., wyniki badań [w:] Znaczenia: kultura-komunikacja-społeczeństwo, Wrocław, ATUT, 2015, s.

  23.  [link] Wszołek M., 2015, Dyferencje rynkowe w reklamie [w:] Dziennikarstwo i Media (red.) Borkowski I., Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego s. 237-247 

  24. [link] Wszołek M., 2014, Dyferencje rynkowe w reklamie - operacjonalizacja pojęcia [w:] Teorie komunikacji i mediów 7 (red.) Graszewicz M., Stasiuk-Krajewska K., Wrocław, ATUT

  25. [link] Wszołek M., 2014, Droga przez mękę - proces projektowania komunikacji [w:] góry i wędrowanie. prace ofiarowane Profesorowi Tomaszowi Stępniowi (red.) Pacuła J., Bielsko-Biała

  26. [link] Wszołek M., 2016, Poetyka reklamy wiodącej [w:] Dziennikarstwo i Media (red.) Borkowski I., Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2. 33-44

  27. [link] Wszołek M., 2013, Manipulacja barwą w obszarze znaku marki – wyniki badań empirycznych [w:] Teorie komunikacji i mediów 6, Graszewicz M., Jastrzębski J., ATUT 

  28. [link] Wszołek M., 2013, Zmiana paradygmatu w projektowaniu – o zrównoważonym projektowaniu komunikacji [w:] Komunikacje w rozmowie 2, Wszołek M., 

  29. [link] Wszołek M., 2013, Scenariusze autoprezentacyjne – wyniki badań, [w:] Communication design: badanie i projektowanie komunikacji, Grech M., Siemes A., Libron 

  30. [link] Wszołek M., Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej, [w:] Komunikacje w rozmowie 1, Wszołek M, Libron 2012

  31. [link] Wszołek M., Operacjonalizacja przestrzeni badawczej – information design, [w:] communication design, projektowanie i badanie komunikacji, Grech M., Liberska-Kinderman K., Libron, 2012, 23-55

  32. [Wszołek M., Konstrukcja miłości w polskiej i niemieckiej kulturze – wyniki interkulturowych badań empirycznych [w:] Sytuacja komunikacyjna i jej parametry. Świat tekstu & świat dyskursu. 2012

  33. [link] Bednorz M., Grech M., Wszołek M., Krótka recenzja z wystawy, pokazać, wyjaśnić, prowadzić’, [w:] communication design magazine, (link), 2011, Wrocław, 27.10.2011

  34. [link] Wszołek M., Komunikacyjna kompetencja przestrzenna – wyniki badań empirycznych, [w:] teorie komunikacji i mediów 4, Graszewicz M., Jastrzębski J., 2011, Wrocław, ATUT

  35. [link] Wszołek M., Projekcja wzornictwa na percepcję i emocje grup odniesienia na przykładzie logo wybranej firmy, [w:] Teorie Komunikacji i Mediów 2, Graszewicz M., Jastrzębski J., wydawnictwo ATUT, 2008, 241-251

  36. Wszołek M., Wzornictwo w badaniach empirycznych, [w:] Współczesne teorie komunikacji 2, Łaba A., Wydawnictwo ATUT, 2009, 291-299

  37. Wszołek M., Mity i kity komunikacji, mediów i reklamy, [w:] PR w RP, Gackowski T., Gackowska A., Dziedzic J., Seria wydawnicza ogólnopolskich zjazdów analityków knopm, 2010, 154-163

  38. Wszołek M., Kognitywny wizerunek w kontekście komunikacji interkulturowej, [w:] Poznawać, Tworzyć, Komunikować, 2010, Łódź