wydawnictwa
manual 3: information design [podręcznik z zakresu projektowania komunikacji]
mariusz wszołek
info

szanowni państwo. uprzejmie informujemy, że nakładem krakowskiego wydawnictwa libron ukazała się trzecia część nowej grupy podręczników z zakresu projektowania komunikacji - manual: information design. tym razem przedmiotem publikacji, którą zredagowali: mariusz wszołek i marcin pielużek, są teksty z zakresu projektowania wizualnej reprezentacji informacji. tradycyjnie publikacja jest dostępna w tzw. wolnym dostępie na stronie stronie wydawnictwa libron. więcej na temat serii manual tutaj: link

 


podziel się

adnotacja
magazynowa

w trzeciej odsłonie serii wydawniczej przyglądamy się jednemu z pięciu podstawowych programów communication design, który charakteryzuje się orientacyjno—organizacyjnym, pragmatycznym podejściem do praktyki projektowania komunikacji, czyli information design. idąc za krzysztofem lenkiem, przyglądamy się różnym aspektom projektowania informacji, szukając rozwiązań dla projektowania zorientowanego na końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej — prowadzić, tłumaczyć, wyjaśniać, mówił krzysztof lenk, zaś edward tufte uzupełniał lenkowski tryptyk projektowania o zapożyczoną zasadę hipokratesa: primum non nocere. na publikacje składają się prace, w których autorzy podejmują się próby operacjonalizacji pojęcia information design; wyjaśniają, czym jest informacja jako taka i jakie konsekwencje dla praktyki przynosi przyjmowanie określonej teorii; wreszcie ważną częścią książki jest omówienie zagadnień związanych z praktyczno—projektowym zastosowaniem information design: wizualizacja danych empirycznych, systemy orientacyjne, zarządzanie typografią, czy infografika. ciekawym uzupełnieniem artykułów bezpośrednio łączących się z information design są te, które wykorzystują informację do celów obliczeniowych — big data i szeroko rozumiana algorytmizacja. w ręce czytelników oddajemy podręcznik, który zamiast odpowiedzi przynosi jeszcze więcej pytań, ale to chyba w nauce jest najciekawsze — ciągłe stawianie pytań i poszukiwanie odpowiedzi; można to również traktować jako zapowiedź kolejnych książek, bo to przecież ciekawe!


informacje redakcyjne
  • redakcja: mariusz wszołek, marcin pielużek
  • autorzy: michael fleischer, mariusz wszołek, katarzyna sowa, łukasz kliś, małgorzata ciesielska, marcin pielużek, rafał węgrzyn, giorgia lupi, waldemar bojakowski
  • recenzja: prof. dr hab. andreas guskos
  • wydawnictwo: libron
  • liczba stron: 367
  • isbn: 978-83-66269-37-8
  • księgarnia: libron 
  • do pobrania: pdf