prezentowane książki są zbiorem tekstów obejmujących szeroki zakres pola badawczego i projektowego z dziedziny nauki o komunikacji i communication design. wśród artykułów można znaleźć zarówno prace teoretyczne, jak i wyniki badań i analiz.
prezentowane publikacje stanowią m.in. wyniki corocznych konferencji naukowych pt. communication design: badanie i projektowanie komunikacji. dotychczas ukazały się cztery części.
seria „projektowanie komunikacji” jest wydawana przez instytut dziennikarstwa i komunikacji społecznej uniwersytetu wrocławskiego. wśród tytułów można znaleźć m.in. publikacje pracowników i współpracowników zakładu projektowania komunikacji, tom po-konferencyjny communication design, tom z wystąpieniami z cyklu „komunikacje w rozmowie”, prace studentów specjalności communication design.
konferencja naukowa „communication design: badanie i projektowanie komunikacji” to coroczne spotkanie badaczy i projektantów komunikacji. tematyka konferencji koncentruje się na zagadnieniach związanych z teoretycznymi uwarunkowaniami komunikacji społecznej, społeczeństwa, designu i reklamy.