prace własne
typologia reklamy – koncept reklamy wiodącej
mariusz wszołek
info

reklama wiodąca jest tutaj rozumiana jako pewnego rodzaju indywiduum estetyczne w zakresie praktyki reklamowej. charakteryzuje się unikatowym mechanizmem komunikacyjnym, który sam w sobie jest asemantyczny, tzn. orientuje się nie na treść komunikacji czy tożsamość marki, lecz na irytatywne zarządzanie procesem komunikacji.

chodzi więc o to, żeby wyróżnić specyficzne, a więc fluktuacyjne, mechanizmy komunikacyjne, w ramach których lokuje się treść oferty komunikacyjnej. reklama wiodąca nie jest trendem reklamowym, ale poetyką, za którą się podąża, w wyniku czego konstruują się trendy. 

poniżej zamieszczam prezentację z wystąpienia konferencyjnego pt."typologia reklamy - koncept estetyki wiodącej"



podziel się

adnotacja
magazynowa

szczegółowe informacje o samym koncepcie teoretycznym i o jego wpływie na praktykę reklamową można znaleźć w książce "reklama - operacjonalizacja pojęcia", która ukazała się nakładem krakowskiego wydawnictwa libron


kolejne wydawnictwa
  • reklama - semantyka i dyferencje rynkowe - luty 2016
  • reklama - deklaratywne preferencje konsumenckie a dyferencje rynkowe - październik 2016